Obecnie produkowane samochody elektryczne poruszają się bezgłośnie, co daje duży komfort dla kierowców i pasażerów, jednak tworzy to zagrożenie dla pozostałych uczestników ruchu, a przede wszystkim: niewidomych i niedowidzących pieszych. Z tego powodu Unia Europejska wprowadziła przepisy AVAS (Acoustic Vehicle Alert System), które zmuszają producentów aut elektrycznych do montowania urządzeń hałasujących, by osoby niepełnosprawne mogły bez problemu zdawać sobie sprawę z nadciągającego pojazdu.

Urządzenia muszą generować dźwięk w sytuacjach, gdy pojazd porusza się z prędkością mniejszą niż 20 km na godzinę. Przy wyższej prędkości szum opon jest wystarczająco słyszalny. Choć przepisy zostały stworzone w celach zapewnienia bezpieczeństwa, spotkały się one z szeroką krytyką, bowiem właśnie brak hałasu w autach był jednym z plusów korzystania z tego typu samochodów. Istnieją jednak grupy, które chciałyby zradykalizować przepis tak, by pojazd wydawał dźwięk niezależnie od prędkości.

Urządzenia hałasujące w autach elektrycznych